• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • Support 7/24

رشته MBA (مخفف Master of Business Administration) در اواخر قرن نوزدهم میلادی متولد شد. زمانی که کارخانجات در پی نیروهای متخصصی بودند که دانش مدیریت را به شکل علمی و اجرایی بدانند. البته رشته MBA در ابتدا به این نام خوانده نمی‌شد. در سال ۱۹۰۰ میلادی، مدرسه کسب و کار تاک، مدرک کارشناسی ارشد در تجارت (Master of Science in Commerce) را اعطا کرد. عنوانی که پدر رشته MBA فعلی محسوب می‌شود. متاسفانه هنوز هم در ایران،‌ بسیاری از مردم به جای مدیریت ارشد کسب و کار از اصطلاح مدیریت بازرگانی به عنوان معادل فارسی رشته MBA استفاده می‌کنند.

Master of Business Administration

آیا مدرک MBA می‌تواند مرا ثروتمند کند؟

موسساتی که به آموزش MBA می‌پردازند، به مجموعه‌ی متنوعی از آمارها و گزارش‌ها استناد می‌کنند تا شما را متقاعد کنند که دوره MBA و مدرک MBA می‌تواند ماشین پولسازی شما باشد.

گزارش‌هایی وجود دارند که متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته مدیریت MBA را در مقایسه با سایر رشته‌ها می‌سنجند و معمولاً درآمد آنها را بالاتر از متوسط بسیاری از رشته‌های دیگر ارزیابی می‌کنند.

اما بهتر است فریبِ متوسط‌ها را نخورید.

کسی که نیمی از بدنش در دمای ۱۰۰- درجه و نیمی دیگر از بدنش در دمای ۱۴۰ درجه قرار دارد، هنوز متوسط دمای بدنش ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. اما احتمالاً مرده است. متوسط‌ها معمولاً صادق نیستند.

تأثیر شرکت در دوره MBA بر کیفیت زندگی و کار و درآمد شما، کاملاً به عمق یادگیری شما و این‌که تا چه حد، آموخته‌های رشته ام بی ای را به‌کار بگیرید، بستگی دارد.

البته این مسئله صرفاً به رشته ی MBA محدود نیست و اثربخشی همه‌ی دوره های آموزش مدیریت کسب و کار، تا حد زیادی تابع ویژگی‌های مخاطب و تلاش و یادگیری اوست.


2021 © کلیه حقوق محفوظ و متعلق به پایگاه صدور مدرک "فلکس ســـون" است